«The right to disconnect» as a response to the expansion of work during non-working hours: who will use it
|
«Вечное возвращение» Ницше и античность
|
«Исповедь» Августина и трансцендентально-феноменологическая рефлексия
|
«Право отключиться» как ответ на экспансию труда в нерабочее время: кто им воспользуется
|
Augustine’s «Confessions» and transcendental-phenomenological reflection
|
Biomarxism as the experience of modern reconstruction of Marx’s theory
|
Contradiction between planning and neoliberalism in contemporary society
|
Essence, prerequisites and self-identification of transhumanism movement
|
Freedom and responsibility as intrinsic forces of a person
|
Influence of moral presumptions of capitalist gestalt on the modern communicative practices
|
Modern practices facilitating adulthood: philosophical and psychological aspects
|
Nietzsche’s «Eternal Recurrence» and the antiquity
|
On the methods of the «worldview integration» in the process of learning Russian as a foreign language
|
On the problem of freedom of the individual as a basic condition for the formation of civil society
|
On worldview, its structure and relation to philosophy
|
Phenomenological designing of intersubjective lifeworld of military service in the context of background practices
|
Philosophical and anthropological notions of Viktor Frankl: experience of historical reconstruction
|
Religious argument in public sphere: toleration and identity
|
Social mythology in the space of everyday life and mass media
|
Tempus (non) fugit. Different approaches to the problem of time in modern continental philosophy (by the example ofJ. -F. Lyotard) and inWhitehead’s process philosophy
|
Tempus (non) fugit. О различии подходов к решению проблемы времени в современной континентальной философии (на примере Ж.-Ф. Лиотара) и в философии процесса А.Н. Уайтхеда
|
The media interpretation of the ethnic conflict as an act of deontologisation of the ethnic group
|
The problem of conceptualizing the phenomenon of practice in the context of transdisciplinary strategies of post-non-classical science
|
The role of humanistic values in self-identification of the actors of innovation development in society
|
The system of education in the conditions of the value-semantic crisis: philosophical analysis
|
To phenomenology of traditional text: charms of social orientation as «desire machines»
|
Биомарксизм: опыт новейшей реконструкции учения Маркса
|
Влияние моральных презумпций капиталистического гештальта на современные коммуникативные практики
|
К вопросу о методах «мировоззренческой интеграции» в процессе изучения русского языка как иностранного
|
К проблеме свободы личности как основополагающего условия формирования гражданского общества
|
К феноменологии традиционного текста: заговоры социальной направленности как «машины желания»
|
Медийная интерпретация этнического конфликта как акт деонтологизации этноса
|
О МИРОВОЗЗРЕНИИ, ЕГО СТРУКТУРЕ И ОТНОШЕНИЯХ С ФИЛОСОФИЕЙ
|
Проблема концептуализации феномена практики в контексте трансдисциплинарных стратегий постнеклассической науки
|
Противостояние планирования и неолиберализма в современном обществе
|
Религиозный аргумент в публичной сфере: толерантность и идентичность*
|
Роль гуманистических ценностей в самоидентификации субъектов инновационного развития общества
|
Свобода и ответственность как сущностные силы человека
|
Система образования в условиях ценностно-смыслового кризиса: философский анализ
|
Современные практики развития взрослости: философские и психологические аспекты
|
Социальная мифология в пространстве повседневности и масс-медиа
|
Сущность, предпосылки и политическое самоопределение трансгуманистического движения
|
Феноменологическое конструирование интерсубъективного жизненного мира воинской службы в контексте концепции фоновых практик
|
Философско-антропологические представления Виктора Франкла: опыт исторической реконструкции
|